vrijdag 25 juli 2008

Jiiiiiieeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mag mijn valies klaarmaken. Dat klinkt eigenlijk wel euforischer dan ik in werkelijkheid ben. Ik voel me echt belabberd na een avondje en nachtje feesten, en de dokter was echt ongerust. Hij zei me dat ik niet moest proberen om mijn problemen weg te drinken. Ik was niet eens dronken gisterenavond, je moet niet vragen hoe moe ik eruit zie. Hij heeft me onmiddellijk een week rust voorgeschreven, maar ik mag mijn woonst wel verlaten, zoals dat heet. En of ik dat zal doen! Waar we precies naartoe zullen rijden weet ik niet. Zuid-Frankrijk is Zuid-Frankrijk en ik ben heel de week samen met mijn vriend, meer moet dat niet zijn. Ik denk niet dat ze zelf al helemaal weten wat ze gaan doen en dat het zal afhangen van de zin van het moment en de beschikbare hotelkamers. 't Is natuurlijk geen tocht door Syriƫ of het Andesgebergte, maar het heeft ook wel iets avontuurlijks.

Het nachtje feesten heeft me uitgeput, maar ook een enorme boost gegeven. Op voorhand was ik heel zenuwachtig om mijn beste vriendin na al die jaren terug te zien, maar op zo'n moment merk je onmiddellijk waarom het vroeger zo goed klikte tussen ons. Ze had ook wel een mooie plaats gekozen om me mee naartoe te nemen. Capital ligt midden in het stadspark. Je kwam binnen via het terras, dat was meteen heel erg gezellig. Binnen was er voor 1 dag een expo met werk van striptekenaar Bart Croonenborghs en van Kathleen Steegmans. Ik was echt onder de indruk, vooral van "The Mistress" van Kathleen. Deze hing in het midden tussen 2 prints in plexi en was echt indrukwekkend. Ik heb het haar ook verteld, en gezegd dat ik zeker nog ga kijken als ze haar werk tentoonstelt. We hadden onmiddellijk een hele vlotte babbel. Nu ik toch in de ban ben van Facebook, zal ik haar ook maar als vriendin vragen. Ze zei dat ze ook op MySpace zit omdat ze dat een toffe plek vindt om een deel van je werk te laten zien. Na Frankrijk moet ik zeker een kijkje nemen. Er was ook een buffet met hapjes die zo lekker roken dat je maag er spontaan van begon te grollen. Het smaakte ook heerlijk. Er waren mini loempia's, bami, rijst, lekkere groentjes en curry met kip. Meestal eet ik zoveel mogelijk vegetarisch, maar als ik ergens naartoe ga durf ik weleens zondigen. Hopelijk zullen de kippen het me vergeven. Tegen middernacht begon de party, vanaf dan was het vooral binnen te doen. Tegen 3 uur begonnen mijn voeten ongelofelijk veel pijn te doen, en die van mijn vriendin ook. Typisch vrouwenkwaaltje, denk ik.

Nu heb ik alleen nog maar verteld over de expo en niet over het weerzien met mijn vriendin, maar we hebben sowieso afgesproken om mekaar spoedig terug te zien. Ze is gescheiden, en haar dochtertje is maar 1 week op de 2 bij haar, wat haar wel de tijd geeft om regelmatig een stapje in de wereld te zetten. Ik heb haar verteld over mijn vriend en ze vindt dat ik er gewoon voor moet gaan en niet teveel twijfelen. Als hij niet zo goed weet wat hij wil, zal het ons zeker niet vooruit helpen als ik ook een onzekere indruk geef. Gewoon positief zijn, geen druk op hem zetten, de kat uit de boom kijken en genieten. Dat is precies wat ik vanaf straks in Frankrijk ga doen. En nu mijn koffers pakken, anders ben ik niet op tijd klaar!

Geen opmerkingen: