zondag 31 augustus 2008

De wereld is ondoorgrondelijk, op een manier die mijn meest buitenissige verbeelding overtreft. Gisteren was ik een beetje aan het rondneuzen op de MySpace van CO.ntradiction. Plots merkte ik dat Ineke, de zangeres van de groep, Kathleen Steegmans goed blijkt te kennen. Ze werken samen aan een project voor Popfolio. Ineke heeft een volledig team rond zich verzameld, en Kathleen zal instaan voor het artwork. Die Ineke weet in elk geval wel met wie ze zich moet omringen. Ik schreef eerder al hoezeer ik onder de indruk was van Kathleen haar werk, nadat ik haar tentoonstelling in Antwerpen had bezocht. De andere mensen die rond CO.ntradiction werken lijken even getalenteerd als Kathlena, zoals ze heet op MySpace.

Kevin Hoed, bijvoorbeeld, zal blijkbaar een video maken voor CO.ntradiction . Als ik een paar van zijn filmpjes bekijk, ben ik stevig onder de indruk. Afgaande op de video's op zijn MySpace zou ik nooit durven garanderen dat deze kerel maar 23 is. Nu je het zegt, die avond toen ik zo kwaad ben weggelopen stond er daar een jonge gast te filmen. Het zou me niet verbazen als dat Kevin was. Hopelijk heeft hij ons tafeltje niet op beeld vastgelegd.

Barbara Peremans - mijn spellchecker suggereert hier Peresap, vind ik wel grappig - zit ook in Ineke haar team, en ze lijkt verdacht veel op een fotografe die foto's stond te maken van het concert. Ze woont niet ver van mij, denk ik, want haar gezicht kwam me toen al bekend voor. Ze gebruikt op MySpace en op haar eigen website 50ft_queenie als pseudoniem. Als ik naar haar foto's kijk ben ik onder de indruk van haar veelzijdigheid. Kleur of zwart/wit, muziek of wat anders, live of geposeerd, metal of americana, ze kan het allemaal. Zelfs modefoto's maakt ze, en bij elke categorie lijkt het alsof net dit uitgerekend haar specialiteit is. Een goede keuze van Ineke om Barbara in haar team op te nemen.

Ineke heeft het ook over een zekere Marc Vonstein. Zijn gezicht zegt me niets, ik denk niet dat ik hem ooit al ben tegengekomen. Concertfotografie lijkt me niet echt zijn ding. Op zijn website komt muziek eigenlijk zo goed als niet aan bod. Toch ben ik onder de indruk van wat hij laat zien. Als ik hem was, zou ik mezelf een tovenaar noemen in plaats van een fotograaf. Kijken naar zijn werk is echt genieten. Goed gezien van Ineke om er iemand bij te betrekken die niet dagelijks met muziek in contact komt. Marc kan in elk geval een pak troefkaarten voorleggen. Hij heeft bijvoorbeeld al gewerkt voor MF Girbaud, een grote naam uit de Franse haute couture. Als CO.ntradiction voor Popfolio ook foto's wil die naast het podium gemaakt zijn, denk ik dat Marc garant staat voor een prachtig resultaat.

Tot slot zit er ook een schrijver in het team rond Ineke en haar muziek, een zekere Bart Somers. Hij heeft een eigen blog waar hij elke dag zijn bezoekers op de hoogte houdt over nieuwe CD's, concerten en ander muzieknieuws. Ik heb hem een mailtje gestuurd om te vragen wat hij precies voor CO.ntradiction doet, en ik kreeg het volgende antwoord: "Bedankt voor je mailtje en de interesse. De precieze details kan ik je niet samenvatten in een paar regels. Ik moet wel zeggen dat er ontzettend veel gelijkenissen zijn tussen jouw blog en het verhaal en de sfeer van het project van CO.ntradiction. Heb jij er een idee van hoe dat komt?".

Dat maakt het allemaal nog vreemder, en zet alle déjà-vu-gevoelens van de laatste dagen nog wat meer in de verf. Als ik mijn blog terug begin te lezen vanaf het begin, moet ik toegeven dat ik best een personage zou kunnen zijn uit een verhaal van Ineke. Wat vinden jullie? Ben ik zelf een illusie, of heb ik teveel fantasie?

Geen opmerkingen: