zondag 3 augustus 2008

Ik zit hier zo hard te geeuwen dat het niet meer om aan te zien is, hoewel ik net van de ontbijttafel kom. Gisteren heb ik bij wijze van spreken heel de dag geslapen. Rond half 1 's middags ben ik pas opgestaan en tegen half 9 's avonds was ik alweer zo zombie dat ik er opnieuw ben ingekropen. Vandaag was ik al wakker rond 10 uur, maar ik voelde me zo suf dat ik nog 2 uur ben blijven liggen en de hele hotlist van StuBru heb beluisterd van tussen de lakens. De rest van het gezelschap is in Frankrijk gebleven, maar mijn doktersbriefje is op en ik moet morgen weer gaan werken. Ik kan moeilijk naar de baas bellen om verlof te vragen, want ik wil volgende week al vrij om naar Pukkelpop te gaan. Ik ben terug sinds vrijdagavond, na een lange rit met de trein van Marseille naar hier, helemaal in mijn eentje.

Het was een weekje om nooit te vergeten, zoveel mooie dingen gezien, op het einde is het bijna niet meer bij te houden. Zelf ben ik steeds vooral gefascineerd door landschappen, en daarvan zijn er in Frankrijk massa's. Elk mooi zicht dat in Belgiƫ verpest wordt omdat de dorpen hier zo dicht bij elkaar liggen dat je altijd wel ergens huizen, elektriciteitspalen en straatverlichting ziet krijg je in Frankrijk bijna overal zonder al die hinderlijke elementen. Nu ben ik nog te moe om een bladzijde vol te schrijven over alles wat we de hele week gedaan hebben, maar ik wil er morgen zeker tijd voor vrijmaken. Wanneer mijn medevakantiegangers terugkomen weet ik nog niet. Het andere koppel is zo goed als heel de zomer vrij omdat ze in het onderwijs staan, en mijn vriend kan in juli en augustus blijkbaar ook bijna zoveel vakantie nemen als hij maar wil. Tijdens het jaar is hij vaak tot laat 's avonds weg voor zijn werk, maar in de zomer laten ze hem redelijk gerust. Nu moet ik nog wat rusten, maar morgen op het werk hoop ik tijd te vinden om het hele reisverhaal te kunnen neerpennen. Zoiets is altijd leuk om een paar maanden later terug te lezen.

Geen opmerkingen: